donderdag 7 maart 2013

Nieuwe lente, nieuw tafelzeil


Oké, ik weet inmiddels
dat het weer gaat vriezen en sneeuwen
enzo
volgende week..


Maar dat wist ik maandag en dinsdag nog niet.
Ik zette een dikke streep onder de winter..
..begon al aan kamperen te denken..
...vroeg me af of ik naar een nieuw tuinbankje zou gaan speuren
op MP
...ruimde de snowboots op,
achter het luik 
op zolder..
...en overwoog ik om gelijk maar alle sjaals en mutsen te wassen
en ook ver weg te stoppen.
Dat deed ik toch maar niet.
Verstandig, achteraf


Ik vond ook dat het tijd werd voor een 
ander zeiltje
op onze tafel.
("Waarom eigenlijk?" vroeg zoonlief toen hij de tafel zonder zeil zag;
"ik vind hem zo veel mooier!"
"Ja, lieve jongen,
dat kan kloppen,
want de laatste keer
dat ik hem voor de zóveelste keer
wit verfde,
besloot ik
dat er een zeil op moest
tot in lengte van jaren.
Want ik was het zat.
Dat mijn witte tafel
áltijd na een paar weken,
alweer heel veel weg had
van een artistieke 
schilderstafel
of zoiets..
vol deuken, krassen, stift en verf.)



Dus ónder het zeil
is de tafel
strak en stralend wit.
En dat zou je niet verwachten,
goed als ik ben
in camoufleren.


Maar ik vind 't zeiltje
ook wel leuk
Lekker fris en vrolijk!



En mijn borden passen er goed bij ;)
Hoe voorjaarsachtig wil je 't hebben?
En dat brengt me dan gelijk weer op mijn
~Lente Weggevertje ~
Reageerde je nog niet?
Het kan nog tot zaterdag,




Eet smakelijk!

~Groetjes, Maaike ~




21 opmerkingen:

  1. leuk je tafel, heb het ook al overwogen om te doen. moet alleen nog een juist stukje zeil zien te bemachtigen :-)

    en ach de lente zit er echt wel aan te komen hoor..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een leuk zeiltje.
    En met kinderen moet je soms wel
    En dit is een hele mooie oplossing.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zeiltje! Ik heb tafelzeiltjes zitten omhaken... ;)
    Ik liep hier in t-shirt, hoor ik op de radio dat ze voor zondag sneeuw geven...grrrr!
    Groetjes
    Emilia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er ontzettend leuk uit ook met die bordjes met bloemetjes erop. Niets mis met dat zeil! groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Staat hartstikke gezellig hoor dat zeiltje, echt voorjaarsachtig. En niets aantrekken van alle weerberichten, gewoon aan de lente blijven denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het ziet er hoe dan ook gezellig uit! Ik vind de theepot waar dat hartje aan hangt ook super mooi met die bloemetjes erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als het laatste stukje winter dit ziet, maakt het gelijk rechtsomkeerd.
    Lekker voorjaarsidee. Fijne avond, groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb zo'n grenen tafel met krassen en putjes,maar zeil zie ik niet zo graag; maar ik heb veel katoenen tafellakens(een beetje een verslaving)en strijken doe ik graag.
    Fijne en gezellige avond nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Aaah, wat ziet het er gezellig uit! Ik zou zo aanschuiven... ;-)
    Erg vrolijk zeil hoor! Super.

    Fijne avond, liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kom jij maar op met de lente, wat een leuk tafelzeil en die bordjes matchen super! Maar wat ik helemaal prachtig vind is je bovenste foto, mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n mooi zeil heb ik nog nooit gezien! Meestal zijn het van die schreeuwerige dessins maar deze vind ik heel mooi en lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Ziet er lekker fris uit, klaar voor de lente!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hai Maaike.... zag ineens (bloos bloos schaam schaam!) dat ik je nog niet volgde (dacht echt van wel...) maar goed, helemaal hersteld! :D

    Nou he, hier ook alle handschoenen weer naar beneden... Mooi zeiltje!
    (en vind die kan ook zo'n mooie kleur hebben)

    Alvast een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een gezellig zeil en wat een mooie verzameling borden!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik word wel vrolijk van je zeiltje en van je borden!
    Ik zou ook zo graag een witte tafel hebben maar wat je zegt, de butsen, vlekken, stiften etc, t zou geen zin hebben in ons drukke gezin. Daarom geniet ik altijd extra van de foto's bij anderen.

    fijn weekend, groetjes Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja, heel mooi tafelzeil en wat een gezellig eethoek!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige eettafel en leuke kussentjes ♥! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel leuk tafelzeil! Echt super inderdaad!

    X Nat

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel leuk zeil! Waar heb je het vandaan?? :)

    BeantwoordenVerwijderen