zaterdag 12 april 2014

Het hoekje 2.0

En zo hing er een heuse oma-lamp aan onze muur..
Zoals je hier al kon lezen, 
was mijn lief er dik tevreden mee.
Maar bij mij bleef het knagen.
Wat te doen met het kapje,
dat, hoewel natuurlijk erg gezellig,
toch ook wel erg oubollig was.



In kringloopwinkels hield ik daarom goed mijn ogen open. 
Maar kapjes die hierop passen,
bleken nog niet zo makkelijk te vinden te zijn.
Tot!
Ik bij de Ikea liep
en daar lamp zag in een heel fijn kleurtje.
Geregeld!


En manlief?
Die vind die ander toch mooier.
Maar omruilen doetie ze ook niet.
Dus zo erg zal het niet wezen.
Wat vinden jullie mooier?


En dan was er nog de schervenpot
waar ik hier  al over schreef.
Hij raakte overvol,
het is echt een drama hier,
zo vaak valt er wat kapot!
En dus..


Tijd voor een nieuwe!
Een mooie grote bak.



Dus kom maar op met die scherven!

~ Fijn weekend! ~
Maaike







21 opmerkingen:

  1. Mooie oplossing heb je gevonden voor je lamp, ik vind de nieuwe heel geslaagd en mooier dan de vorige. Prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kapje heb je gevonden! Ik vind het nieuwe kapje mooier, al vind ik het oude kapje beter bij het type lamp passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ikea kapje vind ik heel geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dat Ikea kapje is veeeeel mooier! Staat helemaal leuk zo. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Maaike,
    Ik ga voor het Ikea-kapje hoor! Wat een mooi kleurtje zeg!
    En prachtig de tweede bokaal scherven. Ik zoek zulk soort kopjes zonder schotel voor een projektje, maar "mijn" kringloopwinkel heeft massa's kop en schotels, maar niet van die mooie oude gebloemde.

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind de groene kap mooier, hoewel ik er wel van houd om iets in originele staat te houden.
    De groene steekt iets meer af op de foto. De stoffen kap past qua kleur net niet bij de gordijnen.
    Aan het aantal scherven te zien, moeten jullie wel een heeeeel gelukkig huishouden hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wah, jaloers! Zo'n lamp wil ik ook! Mooi kleurtje groen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk dat kapje, goeie match! En ik moet ook dringend zo'n schervenbak ;-) Groot ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. leuk het vernieuwde lampje en hoera voor ikea :) en waarom laat je toch zo vaak iets kapot vallen , zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wouw, die lampenkap is TOP!!! En je schervenbak...ik vind het mooi! En hier ook zeerrr noodzakelijk....pfff, ik ben soms ook echt niet normaal in 't laten vallen van m'n spullen!

    Fijn Weekend!
    Liefs, Heidi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vind het stoffen kapje erg mooi......maar idd dit is wat stoerder......tja...net wat je graag wilt ;)
    Wat een boel scherven....heel veel geluk dus bij jullie.

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi lampenkappen.
    Mooie kleur.
    En de scherven pot vind ik zo leuk.
    Hier sneuvelt niet zo veel meer.
    Grote kinderen.
    Aan de ene kant wel jammer ;-)

    Gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind beide lampenkappen mooi! In dit hoekje heb ik wel een voorkeur voor de Ikea kap. Oudste dochter van 18 jaar heeft zo'n ander lampenkapje op haar kamer. Ik kocht het eigenlijk om te voorzien van een ander stofje, maar het stond zo ook al leuk!! Grappig is dat. Je schervenbak vind ik een héél goed idee!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel gaaf met die groene kap. Maakt het lekker fris! Ik heb hier ook nog zo'n omalamp liggen. Weet nu wat ik er mee kan doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh!! Geef mij je nieuwe lampje maar... Erg leuk geworden!!
    En die pot met scherven, dat is even een goed idee.. Zonde om weg te gooien! Je zou gewoon per ongeluk nog wat laten vallen, haha..
    Fijne avond! Liefs Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat aandoenlijk dat je man de ouderwetse leuker vond.
    Zoonlief van 17 jaar zag op een makelaar-site een woning met schrootjes aan het plafond.
    "Knus hé mam, ik hoop dat ze dat er nooit uithalen".

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een superleuke lampekap. Lang leve Ikea zeg. De kleur is echt super. Die scherven lantaarn vind ik een erg leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind m leuker hoor zo.. toch humor dat je mannetje zo een stem heeft opeens in interieurzaken :P

    lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je hebt een prachtige oplossing gevonden voor de lamp, heel mooi :)

    Liefs,
    Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooi die nieuwe kap! En die schervenpot? Dat wordt wel een hele grote gelukspot! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. En nu maar hopen dat ze superveel geluk brengen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen